در حال بارگذاری

کرمان، خیابان شریعتی ۲۰، جنب کلانتری ۱۱

034-32260001-2

info@karvanica.com

درباره

بوتیک هتل کاروانیکا کرمان

هتل کاروانسرای وکیل کرمان، بزرگ‌ترین کاروانسرای دو طبقه درون شهری ایران است که احداث آن به دوره حکمرانی اسماعیل خان نوری وکیل الملک باز می‌گردد.

عملیات ساخت این کاروانسرا در حدود سال‌های 1244 الی 1249 شمسی از سوی ایشان آغاز و در سال 1249 به دست پسرش، مرتضی خان وکیل الملک دوم تکمیل و به بهره‌برداری اقتصادی رسید.

از کجا شروع شد

آغاز داستان بوتیک هتل کاروانیکا کرمان به سال‌های 1277 تا 1284 برمی‌گردد. دورانی که در آن ساخت کاروانسرایی دو طبقه و مشهور به کاروانسرای وکیل، به دستور محمد اسماعیل خان وکیل الملک، والی کرمان در آن زمان، آغاز و به همت پسرش، مرتضی قلی خان در سال 1287 پایان یافت.

از همان دوران، کاروانسرای وکیل، محیطی برای استراحت، مراودات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مردمان آن زمان بود. نقش و کارکرد این بنا تا اوایل دوران پهلوی ادامه داشت و پس از آن با توسعه‌ی شهری و ایجاد بناهای تازه، در گذر زمان به بنایی متروکه تبدیل شد.

بوتیک هتل کاروانیکا کرمان

احیا و مرمت

شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) با حفظ اصالت و ماهیت کاروانسرای وکیل، کار ترمیم و احیای این بنای 150 ساله را در سال 1396 آغاز کرد. اصلی‌ترین دغدغه این شرکت در مرمت این بنا، حفظ شاخصه‌های تاریخی، معماری و کارکردی آن بود.

این مهم با پیگیری‌ها و تلاش‌های این مجموعه به بهترین شکل محقق شد به نحوی که امروزه این بنا به نگینی درخشان در کرمان بدل شده است. قرارگیری در مرکز شهر، نزدیکی به بناهای تاریخی کرمان و نزدیک‌ترین هتل به بازار وکیل، همگی از امتیازات ویژه‌ی بوتیک هتل کاروانیکا به شمار می‌روند.

مدیریت بزرگترین کاروانسرای دو طبقه ایران پس از ترمیم به هلدینگ هتلداری و گردشگری رکسان واگذار شد.

این هتل با حدود 4000 متر مربع حیاط و دو ایوان شمالی و جنوبی، فضای مطلوبی را به کمک معماری اصیل ایرانی همراه با انواع کاشی‌کاری‌ها و آجرکاری‌های معرق پدید آورده است. هتل کاروانیکا 57 اتاق و 152 تخت دارد.

سبد خرید فروشگاه